Vår sikre kundeportal gir deg tilgang til din sak 24/7/365

Som kunde hos oss får du tilgang til vår krypterte kundeportal for trygg og sikker kommunikasjon med advokaten din. Her deler vi dokumenter med deg, du kan laste opp filer til oss, vi kan sende hverandre meldinger. Vi legger også inn viktige datoer i kalenderen, slik at du er ajour i egen sak. Vi er tilgjengelig for våre klienter, og du får raskt svar fra oss. Glem mail og forsøk på å ringe - ble med oss inn i fremtidens kommunikasjon mellom våre kunder og advokater!

Logg inn her

Bruksanvisning Clio Connect kundeportal

Pålogging første gang


Første gang vi deler noe med deg, vil du få en mail fra advokaten, med en lenke hvor du kan sette opp din personlige Clio Connect-konto. Husk å sette «klokken» til lokal, norsk tid. Du kan også legge inn profilbilde.

Brukernavnet er den mailadressen du har oppgitt til oss, passordet velger du selv. Ikke del passordet med noen, og velg et sterkt passord – gjerne med store/små bokstaver og tall.

Portalen er døgnåpen, og du velger selv når du vil holde deg ajour i egen sak.

Hvis du ikke har full kontroll over din PC – husk passordet selv, og ikke overlat til nettleseren din å huske passordet for deg. Logg ut av portalen når du er ferdig.

Hvis du glemmer passordet, kan du klikke «Forgot Password»-linken på påloggingssiden.

Vi kommuniserer ikke pr SMS eller via usikker mail av hensyn til ditt personvern, men bruker i stedet kundeportalen Clio Connect for å ivareta trygg og sikker kommunikasjon med deg, skjermet fra uvedkommende. All kommunikasjon via Clio Connect er kryptert, slik at ingen uvedkommende får tilgang til advokat-klient-forholdet vårt.

Hva kan du gjøre i Clio Connect?

Hver gang advokaten din deler noe med deg, vil du få en mail fra ham med oppfordring til å logge deg på din side i Clio Connect. Logg på så snart du har mulighet.

Naviger ved å bruke fanene inne på din side:

1. «Dashboard» gir deg oversikt over din sak.
2. «Calendar» viser tid for klientmøter eller andre avtaler. Vi legger også inn tid for rettsmøter mv.
3. Under «Tasks» kan du få oppgaver fra advokaten. Det kan gjelde innhenting av dokumenter, eller andre oppgaver i din sak. Du kan klikke på oppgaven når du er ferdig, så får advokaten melding om det. Prøv å holde tidsfristene som settes.
4. Under «Documents» er det to nyttige funksjoner: Du kan laste ned dokumenter advokaten deler med deg, eller du kan laste opp filer til advokaten. Vi foretrekker å få filer i PDF-A-formatet. Du kan enkelt eksportere Microsoft Office-filer til PDF-A ved å velge Fil/Eksporter…

Du vil se at dokumenter advokaten deler med deg, følger denne standarden for filnavn:

ÅÅÅÅ-MM-DD Beskrivende filnavn

Her er et eksempel:

2019-12-24 Brev fra Juul E. Nissen

Vi ber om at du bruker samme standard for filnavn når du laster opp dokumenter til meg via portalen, slik at vi slipper bruke tid på å endre filnavn.

5. Under «Communications» finner du meldingsfunksjonen. I stedet for usikker mail som andre kan få tilgang til, er meldingsfunksjonen kryptert og sikker kommunikasjon advokat-klient.

Det er ikke alltid like lett å nå advokaten via telefon. Han kan være i retten, eller opptatt i møter. Dermed er meldingsfunksjonen enkel og lettvint: Send en melding, så svarer din advokat så raskt han kan. Hvis du vil at han skal ringe deg, så skriv når det passer best at han ringer.

6. «Bills»: Hvis du er privatbetalende eller skal betale egenandel, kommer faktura/anmodninger også til deg i portalen. Husk å merke betalingen med vårt fakturanummer – det er viktig, slik at vi raskt kan registrere betalingen din.

Vil du også bli kunde hos oss? Send inn skjemaet - få raskt svar